Δευτέρα, 16 Απριλίου 2007

Destroy Acropolis* ή Κατεβαίνω αμέσως!


Την ιστορία μου τη διηγήθηκε ο Διαμαντής και τον ευχαριστώ πολύ.
Ο Γιώργος Μακρής, ήταν ο Γενικός Διοργανωτής του ΣΑΣΑ, δηλαδή του Συνδέσμου Αισθητικών Σαμποτέρ Αρχαιοτήτων. Στόχος των ΣΑΣΑ, σύμφωνα με την προκήρυξη που συντάχθηκε στις 18 Νοεμβρίου 1944 (!!!), ήταν η ανατίναξη αρχαίων μνημείων και η προπαγάνδα εναντίον τους. Ως πρώτη καταστροφή ορίστηκε η ανατίναξη του Παρθενώνα, ο οποίος, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στην προκήρυξη, «μας έχει κυριολεκτικά πνίξει».
Ο Γιώργος Μακρής ήταν ένας «εραστής της απραγίας», ένας αυθεντικός μποέμ τύπος εκείνης της ψευτομπλαζέ ατμόσφαιρας της νησίδας του Κολωνακίου (1950-1960). Αυτοκτόνησε στις 31 Γενάρη του 1968 πέφτοντας από την ταράτσα μιας πολυκατοικίας, σε μια πράξη διαμαρτυρίας για τη δικτατορία της 21ης Απριλίου. Λίγο πριν ανέβει στο κτίριο, ο θυρωρός της πολυκατοικίας τον ρώτησε πού πήγαινε. Ο Γιώργος Μακρής του απάντησε λακωνικά «Κατεβαίνω αμέσως». Και έτσι έκανε. Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς; Τον τίτλο της οργάνωσης; Τους σκοπούς; Την προσωπικότητα του Μακρή; Εγώ πάντως κόλλησα με το "Κατεβαίνω αμέσως"!

*To Destroy Acropolis ήταν επίσης ένα τραγούδι του Βανάκου και των Profiles. Το θυμάται κανείς;

22 σχόλια:

  1. Ελαφρώς Jackass φιγούρα θα έλεγα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. θελω την προκύρηξη τώρααα
    τωρα όμως
    να την κάνω γουωλπέηπερ
    και άμα κάτσει και πραγματικότητα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @έρωτας: και όμως! η ιστορία του υπάρχει στο βιβλίο του Χρηστάκη με τίτλο "Οι δικοί μας άγιοι".

    @μουτζαχεντίν: θα έλεγα πρωτοπόρος τζακάς.

    @razzmatazz: χαλάω εγώ χατήρι στα καλά παιδιά;
    ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ Αριθ. 1

    Έχοντας κοινή αισθητική και κοσμοθεωρητική άποψη, πως η καταστροφή κι η θνητότητα της μορφής των όντων περιλαμβάνονται στο περίγραμμα της ολοκλήρωσης της ζωής.
    Έχοντας βάλει σκοπό μας την καταστροφή του Παρθενώνος, μ’ απώτερο σκοπό την παράδοσή του στην ουσιαστική αιωνιότητα, που δεν είναι παρά η χωρίς επίγνωση ροή κι η πλούσια σε πιθανότητες αυτόματη μετασκευή της ύλης, που κακώς ονομάζουμε ‘χαμό’.
    Αντιπαθώντας τη χρονική και ιστορική κατοχύρωση της Ακρόπολης, σαν κάτι ανήκουστο και ξένο προς τη ζωή.
    Νιώθοντας απαραίτητη την ανάγκη της αιωνιότητας στην τέχνη, μόνο κατά τη διάρκεια της ώρας της δημιουργίας.
    Καταλαβαίνοντας τον Φειδία, που έδωσε μεν στο έργο χρονοϊστορική υπόσταση, χωρίς όμως να είναι τίποτα παραπάνω στα πλαίσια της υποστασιακής αιωνιότητας, για την οποία δεν υπάρχει χρονική διάρκεια και που γι’ αυτήν ένα δευτερόλεπτο δεν έχει διαφορά από τρία δισεκατομμύρια αιώνες, χάρη στις βουλητικές της ιδιότητες και στη δυναμική της χροιά, που μόνο στ’ άτομα νοούνται και κανέναν δε νοιάζει ο αριθμός των ατόμων αυτών.
    Μισώντας τον Εθνικό Τουρισμό και τις εφιαλτικές- φολκλόρ αρθρογραφίες γι’ αυτόν.
    Νομίζοντας πως κάνουμε μια ανώτερη καλλιτεχνικά πράξη, όντας σίγουροι πως όλη η γελοία και ψεύτικη επιβίωση όχι μόνο δε συγκρίνονται, έστω και μειονεκτώντας, μ’ ένα λεπτό ενεργητικής δράσης κι απόλαυσης, αλλά και καλλιτεχνικά είναι βλαβερή, προετοιμάζοντας ερασιτέχνες περιηγητές και ευνούχους.

    ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

    Να θέσουμε ως σκοπό μας την ανατίναξη αρχαίων μνημείων και την προπαγάνδα κατά αυτών.
    Πρώτη καταστροφή ορίζεται η ανατίναξη του Παρθενώνα, που μας έχει κυριολεκτικά πνίξει.
    Η προκήρυξη αυτή δεν αποσκοπεί παρά να δώσει ένα μέτρο απ’ το σκοπό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. συγνώμη έχεις κανονικά αυτό το έργο τέχνης κι επαναστατικής σκέψης;
    αν ναι το θέλω σκαναρισμένοοοοοοο
    "")

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ... kai fysika 8a to moirasw se olh thn PLaka!1!!

    yeahhh

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ακούω τώρα Βανάκο - Διαφυγή Εγκεφάλων.Τραγικό άλμπουμ, αλλά με σχετικά καλό ήχο.Τον Β. τον θυμάμαι από πολύ παλιά που ερχόταν-ντυμένος συντηρητικότατα - στην Κουίντα, με τους άλλους από το πρώτο του γκρουπ Συμπληγάδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @razz: το έχω αλλά σε μορφή word. ξέρω όμως κάποιον που ίσως μπορεί να μας βοηθήσει να το βρούμε κανονικά. για να δούμε τι θα δούμε!

    @alberich: από Βανάκο θυμάμαι αμυδρά επίσης το If you want to go to Amsterdam. Την Κουίντα την πρόλαβα στα μέσα των 80's (χωρίς Βανάκο). Εδώ και χρόνια πάντως ψάχνω το Destroy Acropolis. Μάταια...

    @estarian: αγαπητέ, λόγια καλά σαν τα δικά σας είναι το Red Bull αυτού του ταπεινού βλογκ.
    +κατεβαινωαμέσωςλεμε+

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. κατεβαίνω αμέσως...χα!
    Του Χρηστάκη,ποιου Χρηστάκη;
    Δως μου εκδοτικό οίκο να το ψάξω,ενδιαφέρον ακούγεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @kafouroutsos: μύθος!

    @cherryfairy: καλώς την! Πρόκειται για τον Χρηστάκη που είχε το Ιδεοδρόμιο. Το βιβλίο "οι δικοί μας άγιοι", το οποίο περιέχει την ιστορία, κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Χάος και Κουλτούρα (!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το "κατεβαίνω αμέσως" θα γίνει μεγάλο σλόγκαν. Βέβαια μου σκασε ένα ρεζιλίκι/"απογοήτευση" και τώρα σκέφτομαι σοβαρά να πάω και να πώ "κατεβαίνω αμέσως" στην κυρία του 4ου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν είναι και τόσο κακή ιδέα να γκρεμίσουμε την Ακρόπολη. Φιλετάκι τρελό, με θέα κι απ' όλα - θα το κάνει ο Babis Vovos κουκλίτσα. Άσε που μπορεί να προσθέσει και καμιά ντιζαϊνάτη εξέδρα για όσους θέλουν να "κατέβουν αμέσως".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. θα το ριπάρω και θα το ανεβάσω. Ορθώς θυμάσαι.Το Αμστρνταμ κλπ. ήταν το χαϊλάιτ του καλλιτέχνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @estarian: αγαπητέ ακρίτα, σας συνιστώ μια επίσκεψη στη σελίδα του πολεπιστήμονος Dr Φλάντζα, ο οποίος, συν τοις άλλοις, θεραπεύει παντός είδους νόσους, απογοητεύσεις, υποθέσεις της καρδιάς κτλ κτλ. Ηθικόν ακμαίον, φίλτατε!

    @helix: σσσσσσσστ, μην βάζεις τέτοιες ιδέες στον Babis και αποκτήσει και ο ιερός λόφος ένα συμπαγές τσιμεντογυαλομπλιάχ με ονοματεπώνυμο.

    @alberich: σ' ευχαριστώ! τώρα μου ήρθε στο μυαλό και το I hate disco not the dance. Νομίζω ότι ο Βανάκος μετά το Remember ασχολήθηκε με τα εικαστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητή, κυριά Πασταφλώρα:

    Θα ήτω ποτέ δυνατόν να μαθωμε ποιός είναι κε τι απέκαμε εκ των υστέρων, ο θυρωρός;
    (Εσφουγγάρισε την είσοδο της πολυκατοικίας μετά το συμβαν;)

    Ραντεβού στο Ρεστωράντ Στο Τέλος Σύμπαντος,
    Dr. Φλαντζας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @dr Φλάντζας: ΘΟΥ_ΒΟΥ καλεί Μαντρόσκυλο, όβερ! Σύμφωνα με το μύθο, ο θυρωρός μετά το συμβάν αναχώρησε για το χωριό του, το ακριτικό Κακοτρύγι. Εκεί επιδόθηκε για το υπόλοιπο του βίου του στην εκμάθηση τσαμπούνας και στην προώθηση και προβολή του ηπειρώτικου πολυφωνικού στις χώρες του τότε Ανατολικού μπλοκ.

    Κατεβαίνω αμέσως αγαπητέ Φορντ
    Εσκορντ
    Η -μάλλον ακίνδυνη- Πασταφλώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ. ΤΟ ΦΩΤΕΙΝΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΟΥ ΛΙΑΚΟΥΡΑ. ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΗΤΗΤΟΙ
    HEIL UBERMENSCH LIAKO. GOTT MIT UNS


    μία έκρηξη...
    η αλεξανδράτου (γιατί μπήκε καλοκαιράκι και μας πιάσανε τα καλοκαιρινά μας)...
    πουτσοσυζήτηση...
    ιστορίες αγάπης...
    και όποιος νομιζει ότι όλα αυτά έχουν καμία σχέση με το ανθελληνικό αυτό ποστ να πάει να τον εξετάσει ο γέροντας +ξεματιασον+

    κ. πασταφλώρα είμαστε σε κατασταση πολιορκίας λόγω επερχόμενης δίκης, διάφοροι λιακοφιλοι προσπαθουν να μας συνετήσουν δυνατά και λιακουρικά ψαχνοντας διάφορα IP.
    Ως κ τούτου, αραιώσαμε τις επισκέψεις και μόνο σε μπλογκ εμπιστοσύνης.

    +ξεβράκωσον+

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @funel: γέροντά μου, τα έχουμε ξαναπεί: +ο πλασιέ γαρ θρασσύς+ ενίοτε δε +ο φραπές γαρ γλυκύς+. Αβάδιστα, στεκόμαστε στο πλευρό σας.
    κατεβαίνω αμέσως!
    +βλογιόκοψον+

    ΑπάντησηΔιαγραφή